Ofte stillede spørgsmål

 

 

Vi vil gerne have endnu flere tilfredse kunder. Derfor har vi svaret på mange af de spørgsmål, vores kunder sidder med, første gang de skal til behandling hos os.

 

Nedenfor finder du to afsnit med spørgsmål, som du kan klikke på, hvis du vil læse svaret.

 

Det første afsnit "praktisk information" indeholder svar på alle de praktiske spørgsmål, du evt. har, inden du kommer ned til os til behandling.

 

I det andet afsnit "spørgsmål i forbindelse med behandling" får du svar på nogle af de spørgsmål, du evt. har i forbindelse med en behandling.

 

Har du et spørgsmål, du ikke kan finde svaret på her, er du altid velkommen til at sende os en mail.

Praktisk information

 

 

Vi bestræber os på, at vi ikke har lange ventetider. De fleste gange vil du kunne få en tid samme uge, hvis du ringer først på ugen.

 

Vær dog opmærksom på, at sene tider om eftermiddagen og tiderne om lørdagen er populære. Her kan der forekomme ventetid.

 

Hvis du har valgt den forkerte behandling, og du opdager det, inden du kommer, er du altid velkommen til at ringe til Kirsten på tlf: 23 91 61 50 for at ændre typen af behandling.

 

Hvis du gerne vil ændre din tid for behandling, skal du kontakte os senest dagen før. Så ændrer vi tiden for behandling for dig, så den passer ind i din hverdag.

 

Vi kører ikke ud og laver behandling. Har du problemer med at komme til os, så ring og lad os få en snak, om vi kan hjælpe dig på en anden måde.

 

Hvis du bliver forhindret i at komme til behandling eller andet hos os, skal du melde afbud senest dagen før. For udeblivelse vil du modtage en faktura på den ydelse, du har booket.

Du er velkommen til at skrive til os her.

 

Du kan hurtigt og nemt bestille en tid på vores online booking. Tryk på linket "book en tid", som du finder i menuen øverst på siden, og du bliver viderestillet til vores online booking.

 

Vi har åbent tirsdag – lørdag (undtagen i ferier og på helligdage).

Vores åbningstider kan du læse mere om nederst på siden.

 

Vi oplever nogle dage, at vi har ledige tider. Derfor er det en god idé at ringe til Kirsten
tlf. 23 91 61 50, så snart du ved, du har brug for en tid. Så booker hun dig ind på vores første ledige tid.

 

I klinikken har vi et toilet ude i vores baglokale. Skal du på toilettet, skal du bare spørge en af behandlerne, så viser de dig vej.

 

Den hurtigste måde at få fat i os på, er ved at ringe til os på tlf. 23 91 61 50 og snakke med Kirsten. Tager hun ikke telefonen, ringer hun tilbage samme dag inden for vores åbningstid.

 

Hos Ro & Velvære kan du ikke betale med Dankort og andre betalingskort.

Du kan betale kontant, med MobilePay eller få tilsendt en faktura på mail. Fakturaen har du mulighed for at betale via bankoverførsel eller med MobilePay.

 

Vi har ikke telefontid. Du kan altid ringe til os på tlf: 23 91 61 50 i vores åbningstid.

 

Tager vi ikke telefonen, kan du lægge en besked, så ringer vi tilbage til dig samme dag inden for vores åbningstid.

 

Når du kommer ind ad hovedindgangen, finder du venteområdet til højre bag afskærmningen.

Her er der borde og stole, hvor du er velkommen til at sætte dig og vente på, at det bliver din tur til behandling.

 

Når behandleren er klar, kommer hun og henter dig.

 

Du har mulighed for at få et glas vand, når du kommer, under eller efter behandlingen. Du skal bare bede om det.

Ofte vil du opleve, at du bliver tørstig under eller efter behandlingen. Det er helt normalt.

 

Som behandlere må vi ikke stille garantier for, om vores behandling virker. Men du vil altid kunne kontakte os, hvis behandlingen ikke har den ønskede effekt. På denne måde kan vi bedre rådgive dig i, hvad du evt. kan gøre.

 

Er du i bil, kan du parkere i Skolegade bagved Nordjyske Bank. Her finder du en lille parkeringsplads med gratis parkering i 3 timer.

Husk at stille P-skiven.

 

Du finder adressen nederst på hjemmesiden.

Vores klinik ligger i:

Danmarksgade 40a

9900 Frederikshavn

 

Du er altid velkommen til at ringe til os for tvivlsspørgsmål. Her er der ingen dumme spørgsmål.

 

Vi gør meget ud af at forberede dig bedst muligt, når du kommer hos os den første gang, og derfor må du meget gerne ringe til Kirsten på tlf. 23 91 61 50, hvis du har brug for yderligere afklaring ift. valg af behandling eller andet.

 

Du kan ikke få en behandling udenfor vores åbningstid. 

 

Har du brug for en akuttid, er du altid velkommen til at ringe til os på tlf: 23 91 61 50 i vores åbningstid, så får du vores første ledige tid til behandling.

 

Spørgsmål i forbindelse med behandling

 

Har du ikke været til behandling hos os før, eller er det mere end 2 år siden, skal du vælge en første behandling, hvor der vil være en indledende samtale.

Her starter behandleren og dig med at tale om, hvad du gerne vil have hjælp til.

Behandleren skriver en kort journal med dine kontaktoplysninger (navn, adresse, telefonnummer og e-mail), evt. fødselsdato og hvad du arbejder som, hvis det er medvirkende til dine symptomer.

I den indledende samtale har du mulighed for at spørge ind til behandlingsformen.

 

 

Der kan være bivirkninger ved en behandling.

Har du f.eks. fået løsnet dine muskler i din nakke, kan det give hovedpine eller ømme muskler i og omkring din nakke.

Du kan også få ondt, hvis du har døjet med smerter i en lang periode, og derfor er begyndt at kompensere for at kunne fungere i hverdagen.

F.eks. har du måske haft ondt i ryggen i nogle måneder og er begyndt at gå og sidde anderledes, end før du fik ondt.

 

Efter den første behandling hos os har vi oftest et klart billede af, hvad din krop behøver af behandling. Mange af vores kunder kommer 2-3 gange, og kan herefter selv vedligeholde sin krop efter en vejledning fra os.

Efter en behandling hos os vejleder vi dig i det videre forløb. I samarbejde med dig vurderer vi, om der er behov for mere behandling, eller om der er andre ting, der skal til.

Har du brug for mere behandling, kan vi hjælpe dig med at booke en tid med det samme, eller du har mulighed for at booke en tid senere, alt efter hvad dit behov er.

 

Når du kommer til behandling hos os, er det ikke nødvendigt at tage tøjet af.

Men kommer du for at få lindret din hovedpine eller smerter i nakke, skuldre eller arme, er det fint, hvis du har en tynd trøje på.

På denne måde er det nemmere for behandleren at mærke, hvor spændte dine muskler er.

 

Kranio sakral terapi er ikke for alle. Dog kan de fleste af vores kunder godt lide denne blide form for behandling og kommer gerne igen, når de har brug for det.

Er du alvorligt syg, anbefaler vi, at du spørger din læge til råds, inden du kommer til behandling hos os.

 

Vi vurderer fra gang til gang, hvor lang tid der skal gå imellem hver behandling. Typisk skal der gå 5-7 dage imellem 1. og 2. behandling.

 

Vores behandling med kranio sakral terapi er ikke massage.

 

De fleste har prøvet at få en god omgang massage, hvor massøren har trykket til på musklerne, (der er dog forskel på, hvor hård massagen er alt efter, hvilken massør man vælger).

 

Kranio sakral terapi går ikke ud på at trykke hårdt på musklerne. Det går ud på at få ro på kroppen og nervesystemet, og aktivere musklerne til selv at afspænde.